CYBERBULLY

I helgen kollade jag på en film som hette Cyberbully. Fyfan vad hemsk men ändå bra film. 

Som namnet lyder på filmen så handlade det om internet mobbning. 
En sjukt fin tjej som äntligen får en dator av sin mamma och går med i ett socialt nätverk som Facebook.. 
Hennes lillebror hackar hennes konto och skriver lite konstiga saker och såklart hänger folk på. 
Tillsllut försöker tjejen ta självmord för hon står inte ut! 

Detta är en vardag för en massa ungdommar och jag fattar inte varför folk sitter och skriver taskiga saker om eller till andra genom en jävla dator. Personen kanske till och med gjort ett fake konto och sin bästavän kanske skriver elaka saker till dig. 

Jag förstår heltklart syftet med filmen och det kanske var därför jag tyckte den var så bra! 

Mitt tips är att kolla på filmen så förstår ni faktist hur tusentals ungdommars vardag är! :( 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback